De fietsenstalling bestaat uit één verdieping, onder de grond. Bij het ontwerp heeft de architect zich gefocust op ruimtelijkheid en de lichtintensiteit. Zo wordt onder andere het betonnen plafond hoogglans gecoat, zodat de kolommen door hun eigen weerspiegeling langer lijken door te lopen en de ruimte als hoger ervaren wordt. Ook worden er zo min mogelijk ‘obstakels’ onder het plafond gehangen: leidingen en lichtspots worden in het beton opgenomen. Met goede verlichting en vele camera’s, moet de gebruiker zich op zijn gemak voelen in de fietsenkelder.
Met gekleurde lijnen op het plafond en de vloer worden de mogelijke routes vanuit de fietsenstalling weergegeven. De gele lijnen zijn bedoeld voor de voetgangers richting de trein. De groene kleur is bedoeld voor het fietsverkeer aan de zijde van het KJ-plein. Alle blauwe bebording met reizigersinformatie wordt zoveel mogelijk verzameld op grote borden en centraal in de route opgehangen (liever 1 groot bord dan 5 kleine borden). Met digitale bebording wordt aangegeven hoeveel stallingplaats er nog is in elke rij. Zo hoeft de fietser niet lang te zoeken naar een stallingsplek.
De gemeente Den Haag heeft duurzaamheid en zorg voor het milieu hoog in het vaandel staan. Duurzaamheid is te onderscheiden in energieverbruik, milieuzorg & afval, gezondheid en gebruikskwaliteit. Zo wordt er onder andere in de hele fietsenstalling LED-verlichting toegepast. Tijdens de uitvoering maakt Mobilis gebruik van groene netstroom in plaats van aggregaten. Dit is zowel duurzamer als stiller. Daarnaast is het aantal benodigde vrachtwagens voor de uitvoering verminderd met 250 door de werkwijze aan te passen.
Ook in de constructieve materialen wordt gestreefd naar duurzaamheid. In elke betontoepassing wordt een bepaald percentage betonafval van andere projecten of gerecycled materiaal gebruikt en ook het staal bestaat zoveel mogelijk uit hergebruikt of gerecycled materiaal. Al het hout is goedgekeurd door het Timber Procurement Assessment Committee (TPCAC).